coil springs

فنر یک وسیله  کششی است که انرژی مکانیکی را ذخیره می کند. فنرها معمولا از فولاد فنری ساخته می شوند. بسیاری از انواع فنر وجود دارد. ماندد: فنرکششی, فنرلول, فنرفرمینگ , فنرتاچ, فنرتخت, فنرفشاری, وانواع دیگرفنر.

هنگامی که یک فنر متعارف، بدون ویژگی های تغییرپذیری سفتی، از وضعیت اولیه اش , فشرده یا کشیده می شود، نیروی متضاد تقریبا متناسب با تغییر آن در طولش ایجاد میشود, نرخ یا ثابت فنر k در فنر تغییر در نیرویی است که آن را اعمال می کند، که توسط تغییر در انحراف فنر تقسیم می شود. وبه این معنی است که شیب منحنی نیروی / انحراف است. نرخ پسماند یا فشرده سازی در واحد نیروی تقسیم بر فاصله، به عنوان مثال یا N / m یا lbf / in بیان می شود. یک گام فنر است که با چرخاندن کار می کند. هنگامی که آن را در محور خود با زاویه پیچش می کند، گشتاور متناسب با زاویه تولید می کند. نرخ چرخش پیچ و مهره در واحد گشتاور تقسیم بر زاویه، مانند N · m / rad یا فوت · lbf / درجه است. معکوس نرخ فنر سازگار است، یعنی اگر یک فنر دارای سرعت 11 نانومتر در میلیمتر باشد، این مقدار برابر با 0.11 میلیمتر / N است. سفتی (یا سرعت) فنر ها به طور موازی افزایشی است،

فنر ها از انواع مواد الاستیک ساخته شده است، شایع ترین آنها فولاد فنری است.. بعضی از فلزات غیر آهنی نیز از جمله فسفر برنز و تیتانیوم و استیل برای قطعات مورد نیاز مقاومت به خوردگی و مس بریلیوم برای فنرهای جریان الکتریکی استفاده می شود (به علت مقاومت الکتریکی کم آن).مانند فنربرد, فنرتاچ, فنرهود, و انواع دیگر.

coil springs